CZAR PRL – FIAT 125P MixFakt

 


Wszystko co powinieneś wiedzieć na temat Fiata. [Cześć wizualna to jedyny materiał filmowy jaki znalazłem. Postanowiłem puścić w pętli, zamiast dawać …
Like:803
Wyświetlenia:28957
Czas: 16:41
Tagi:
*
 

MixFakthttps://mixfakt.pl/
MixFakt to pozytywny kanał z nowymi i świeżymi ciekawostkami. Staramy się tworzyć codziennie nowe materiały z nie tylko ciekawostkami ale także faktami i mrocznymi teoriami spiskowymi. Zasubskrybuj nasz kanał aby zostać na dłuzej oraz obserwuj na social mediach!

38 KOMENTARZE

  1. Merytorycznie dobrze lecz wizualnie … A tyle jest kolorowych materiałów na YT i dodatkowo Internet pełen zdjęć … Co do Łada to czytałem że to jest od jakieś mitycznej bogini słowiańskiej związanej z miłością .Co do Fiata 125 bo było rozwiązanie przejściowe zanim wprowadzono Fiata 132 , żeby coś produkować. Natomiast Fiat 124 powstawał jeszcze na licencji w Turcji jako Tofas Serce ( inne modele bazowały na Fiacie 131 i nowszych ) i w Korei Południowej jako Kia 124 .

  2. Uprzedzę w tym momencie "argumenty" co niektórych hejterów po gimnazjum – tak, Fiat to nie nasza polska myśl techniczna. I co z tego się pytam? Ważne, że to my go produkowaliśmy na podstawie włoskiej dokumentacji ale wprowadzaliśmy też swoje ulepszenia konstrukcji. Większość części do niego wytwarzały polskie fabryki, z polskich surowców i to do Polski a nie do Włoch płynęła kasa ze sprzedaży. Produkcja licencyjna to nie montownia zresztą nie ma nic złego w zapożyczaniu czyiś sprawdzonych rozwiązań zamiast wyważać raz otwarte drzwi.

  3. W PRL-u mieliśmy chociaż takiego Fiata, Syrenę czy malucha do których części wytwarzały polskie zakłady. A teraz co mamy? Solarisa składanego z importowanych podzespołów? Montownię FAP pod włoskim zarządem? Nawet współczesny Romet to chińszczyzna z naklejką polskiej marki. Polska nie jest w stanie sama wyprodukować nawet roweru typu Reksio.

  4. Największa porażka FSO był początek końca FSO. Pierwsze zakup licencji zmusił do wyrzucenia projektów Warszawy 210 opartej na Fordzie Falcon, oraz Syreny 110. Drugie nasz tzw Fiat 125p ma oprócz karoserii niewiele wspólnego ze 125S który był produkowany we Włoszech. Oryginalnie miał być silnik DOHC o mocy początkowo 90 potem 100 koni mechanicznych. Dla porównania Rosjanie kupili pełną licencję na 124 wraz z silnikiem z wałkiem w głowicy. Więc FSO kupiło karoserię ale zawieszenie oraz napęd pochodzi z mydelnicy 1300 1500 którą notabene Włosi kończyli produkować. Na tym podwoziu postawiony był Polonez. Dalej kontynuacja produkcji samochodów na bazie technologii z lat 60, delikatnie mówiąc była nie na miejscu, świat poszedł dalej i nawet kasa z Daewoo nie pomogła. FSO się nie rozwijało a nawet cofało w czasie, ponieważ modernizacja Fiata 125 polegała na z ubożeniu go do minimum. Dlatego FSO upadło, dla porównania podam przykład Skody, która pomimo problemów nieznanych w żadnym innym ustroju, rozwijali się, gdy 1991 roku Skoda wchodziła w przemianę ustrojową modelem Faworit, to był przełomowy model, Felicje zbudowali już razem z VW, dlatego Skoda istnieje ponieważ była bardziej atrakcyjnym partnerem, ponieważ powtórzę rozwijali się. Za to w FSO wiało chu…m Po za Warsem nic nie zrobiono by go wdrożyć do produkcji tylko dalej klepano przestarzałego Poloneza.

  5. 70 średnich miesięcznych pensji. Teraz to było by 70x4000zl około. Prawie 300tys. Teraz za to, to porządne auto można kupić. Nawet za najniższa krajowa 1,6 tys na rękę dało by się przyzwoite auto klasy średniej kupić nowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Sprawdź także