CZAR PRL – JUNAK – LEGENDA NA DWÓCH KOŁACH MixFakt

 


Wszystko co powienieneś wiedzieć na temat Junaka. Zapraszam. Muzyka: Hang for Days – Silent Partner (No Copyright Music)
Like:878
Wyświetlenia:27654
Czas: 10:3
Tagi:
*
 

MixFakthttps://mixfakt.pl/
MixFakt to pozytywny kanał z nowymi i świeżymi ciekawostkami. Staramy się tworzyć codziennie nowe materiały z nie tylko ciekawostkami ale także faktami i mrocznymi teoriami spiskowymi. Zasubskrybuj nasz kanał aby zostać na dłuzej oraz obserwuj na social mediach!

38 KOMENTARZE

  1. Bez dwóch zdań kultowy motocykl. Tak jak Amerykanie mają Harleya, Anglicy Nortona, tak my mamy JUNAKA. Ostatnie zdanie lektora bardzo prawdziwe, chociaż od jakiegoś czasu widać że JUNAK jest już poszukiwanym motocyklem w klasie odltimerów.
    Oklejanie tych współczesnych chińczków napisem "junak" (celowo z małej litery) to jest profanacja tego oryginalnego motocykla. Wyobrażacie sobie chińskiego Harleya o pojemności 125cm ? No właśnie.

  2. Miałem mnóstwo sztuk i prawie wszystkie modele,do dziś posiadam sporo gratów,choć śmigam vulkanem vn 1500 to z sentymentem wspominam wycieczki i przygody z Junakiem,szkoda że Polska skutecznie zabiła i zabija motoryzacje,posiadałem przeróbkę na 500 cm. Też pięknie chodził

  3. decyzja o produkcji w Szczecinie była stricte polityczna- Ziemie Odzyskane.Jakość motocykla stosowna do możliwości technicznych i świadomości robotników. Niedokręcone śruby, części przewymiarowane z powodu słabych materiałów i pasowane w montażu to standard .Ale w tamtych czasach Junak świadczył o pozycji społecznej.W moim dolnośląskim grajdołku samochodami jeździli lekarze ,"badylarze" i sporo kierowców PKS.Mój ojciec był kierownikiem administracyjnym w służbie zdrowia, a i tak było go stać na WFMkę.

  4. to nie iskrownik był przyczyną końca produkcji Junaka, jak sugeruje autor, takie bzdury mógł naprawić kazdy konstruktor. – w sumie autor nic nie wyjaśnia kompetentnie, same hipotezy. Faktem jest że to zmarnowany sukces polskiej myśli technicznej.

  5. Dlaczego my musimy srać na wszystko co Polskie? Większość rzeczy, które kupujemy z zachodu jest wyprodukowane w Polsce ale np. Germańskie pośredniki wciskają "Panie to made in Germany" a my debile to łykamy i płacimy 2x-3x od razu jakby kupić od producenta było by znacznie taniej.

  6. Silna maszyna, taki nasz polski Harley tylko niestety bardzo niedopracowany a przez to awaryjny i wadliwy. Pamiętam jak jeszcze za dzieciaka jeden przyjeżdżał Junakiem do matki w sąsiednim bloku, wszyscy zbiegaliśmy się na odpalanie czasami pozwalał depnąć na kopniaka a dla nas mających wtedy po 5-7 lat nigdy się to nie udało. Robił wrażenie przy każdej Wuesce, Cezecie czy Emzecie a wtedy nie widywało się jeszcze gold wingów przypominających bardziej dwukołowe samochody, na pewno nie w obrębie podwórka przełomu lat 80/90. Junak miał wielkie problemy z iskrą, był wrażliwy na wilgoć – jadąc w trasę ludziska zakrywali iskrownik np. ceratą czy folią. Lubił też sam z siebie gubić olej, właściwie było to nie do naprawienia. Znałem dwóch właścicieli Junaków ale było to raczej chwilowe zauroczenie wywołane lekturą Świata Motocykli, próby tworzenia Harleya domowym sposobem, długo nie wytrzymali i przesiedli się na japońszczyznę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Sprawdź także